نكاتي در طراحی پرسشنامه

در این متن برخی اصول طراحی يک پرسشنامه خوب معرفی می شود. بسیاری پروژه های تحقیقاتی و پايان نامه ها نیازمند جمع آوری داده های اولیه از افراد هستند. پرسشنامه ها اغلب بهترین راه جمع آوری چنین اطلاعات و دیدهایی هستند. با این وجود, یک پرسشنامه که با طراحی بد ممکن است پاسخی در پی نداشته باشد و یا حاصل آن نتایج بی فایده باشد. در این راهنما , اصولی برای حذف دام ها و تضمین نتایج موفق ارائه شده است.

ادامه مطلب...

تفاوت تحقيقات بازار و تحقيقات بازاريابي

تحقیقات بازاریابی فرآیند طراحی ، جمع آوری ، تجزیه ، تحلیل و ارائه سیستماتیک داده ها و یافته های مربوط به یک وضعیت خاص بازاریابی است که شرکت با آن مواجه شده است .

ادامه مطلب...

گامهاي اجرايي تحقيقات بازار

كار اصلي مديران بازاريابي تعريف نيازهاي مصرف‌كنندگان به منظور تدوين و اجراي استراتژي‌ها و برنامه‌هاي بازاريابي با هدف تامين نيازهاي مشتريان است. در اين خصوص

دستيابي مديران به اطلاعات مربوط به مشتريان، رقبا و ديگر نيروهاي موجود در بازار امري ضروري است.

ادامه مطلب...

زیر مجموعه ها

بالا